MINT@Nova

Sigurnost internetskog i mobilnog bankarstva

Sigurnost internetskog i mobilnog bankarstva

Nije potreban dodatni softver za internetsko bankarstvo

Banka ne zahtjeva instalaciju dodatnih programa (softwarea) za rad. NIKADA ne instalirajte program koji tvrdi da je na bilo koji način povezan s Bankom ili njenim internetskim ili mobilnim bankarstvom.
Prijava na IB@Nova
U svrhu prijave na IB@Nova uslugu internetskog bankarstva za poslovne subjekte potrebno je upisati vaše korisničko ime te jednokratnu zaporku koju generira vaš mobilni ili Gemalto token i NIŠTA VIŠE.
Ekran za prijavu na IB@Nova internetsko bankarstvo se nalazi na lokaciji i izgleda isključivo ovako:
Prijava na IB@Nova
Prijava na MINT@Nova
U svrhu prijave na uslugu internetskog bankarstva za građane, MINT@Nova, potrebno je upisati vaše korisničko ime te autorizirati prijavu pomoću vaše MINT@Nova mobilne aplikacije.
Ekran za prijavu na MINT@Nova internetsko bankarstvo se nalazi na lokaciji i izgleda isključivo ovako:
Prijava na MINT@Nova

Pristupajte internetskom bankarstvu preko službene stranice Banke
Nikada ne slijedite linkove koji se nalaze u e-mailu ili na drugim internetskim stranicama koje tvrde da vode do internetskog bankarstva Banke.

Provjerite nalazite li se na stranici Banke
Svi podaci koje razmjenjujete sa serverom internetskog bankarstva Banke štite se 256-bitnom SSL enkripcijom. Provjerite nalazi li se odgovarajuća ikona u adresno traci vašeg preglednika.
Potražite „sigurnosni lokot“ na URL adresnoj traci stranice kojoj ste pristupili. Internetsku adresu koja radi u sigurnom protokolu prepoznat će te po "https://" ("s" kao "secure", siguran) u prozorčiću s internetskom adresom.

Kako biste, kao korisnik, bili sigurni da komunicirate s poslužiteljem usluge internetskog bankarstva Banke, od svjetski priznatih autoriteta na području internetske sigurnosti, GeoTrust i Sectigo, osigurali smo certifikate kojima se potvrđuje naš identitet.
Naziv poslužitelja naveden u adresnom polju vašeg internetskog pretraživača mora u svakom trenutku biti identičan onom navedenom u certifikatu.
 
 

Pohrana svojih povjerljivih podataka na računalu

Čuvajte svoje povjerljive podatke (korisničko ime, zaporka, broj kartice, PIN) na sigurnom mjestu jer se podaci pohranjeni na računalu mogu saznati.

Identifikacija korisnika na sustavima Banke

Identificirajući korisnika Banka provjerava je li osoba koja se prijavljuje na uslugu internetskog bankarstva Banke stvarni, za to ovlašteni korisnik, a sam korisnik istovremeno je osiguran da nitko drugi nema pristup njegovim računima i sredstvima.

Identifikacija korisnika prilikom prijave na uslugu internetskog bankarstva Banke zasniva se na uporabi jedinstvenog korisničkog imena i jednokratne zaporke, koju generira Gemalto ili mobilni token, odnosno sigurnosnog ključa.

Sigurnost identifikacije korisnika ovisi i o tome da vlasnik korisničkog imena, zaporke ili mTokena ne otkriva trećoj osobi navedene parametre koja se koriste u identifikaciji, što znači da ne biste smjeli dati Vaše pristupne podatke drugim osobama.

Automatska odjava

Ako nakon prijave više od 5 minuta ne koristite internetsko bankarstvo Banke, primjerice nešto hitno morate obaviti na nekom drugom mjestu, internetsko bankarstvo Banke će Vas automatski odjaviti.

Da biste nastavili rad s uslugom internetskog bankarstva Banke, morat ćete ponoviti prijavu.
Na taj će se način spriječiti neželjeni uvid u preglede po Vašim računima i transakcijama za vrijeme kada Vi niste prisutni za računalom.
Banka svojim klijentima korisnicima usluge internetskog bankarstva, u svrhu zaštite svog računala, preporučuje obavezno instaliranje sigurnosnih zakrpa za operacijske sustave i aplikacije, uz instalaciju antivirusnog programa i vatrozida, koje treba redovito ažurirati.

Zaštita korisničkih imena i zaporki

NIKADA ne otkrivajte svoje podatke za pristup internetskom bankarstvu kao što su korisničko ime, PIN ili jednokratna zaporka. Banka Vas NIKADA neće tražiti dostavu prethodno navedenih osjetljivih podataka. Ako primite poziv od osobe koja tvrdi da je iz Banke, prekinite poziv i nazovite naš kontakt centar na 0800 472 472.

Često provjeravajte stanje Vašeg računa kao i naloge za plaćanje prije potvrđivanja transakcije

Ako ste primijetili neovlaštene transakcije na računu, ODMAH obavijestite Banku kroz usluge internetskog i mobilnog bankarstva ili pozivom na naš kontakt centar 0800 472 472.
Uvijek provjerite nalog za plaćanje prije potvrđivanja transakcije – još jednom provjerite upisani iznos, poziv na broj te broj računa primatelja.

Sigurno korištenje mobilnog bankarstva

Za pristup mobilnom bankarstvu potrebno se pridržavati sigurnosnih mjera zaštite postavljanjem PIN-a i, dodatno, postavljanjem biometrijskih svojstava Korisnika. Usluge kojima se pristupa PIN-om automatski se zaključavaju nakon, korisničkom uputom definiranog broja, unosa uzastopnih pogrešnih PIN-a, odnosno, nakon definiranog broja uzastopnih neuspješnih skeniranja otiska prsta ili skeniranja lica, aplikacija će vas tražiti unos PIN-a.

Čuvajte svoj PIN - tajni broj koji služi samo vama za potvrdu vašeg identiteta i nemojte ga otkrivati ili učiniti dostupnim drugim osobama.
U slučaju gubitka ili krađe vašeg mobilnog uređaja, koji koristite za prijavu na internetsko bankarstvo pomoću mobilnog token, potrebno je bez odgode obavijestiti Banku.
Gubitak ili krađu mobitela s instaliranom aplikacijom mobilnog bankarstvom Banke potrebno je bez odgađanja prijaviti Banci na kontakt broj 0800 472 472, odnosno na+385 1 4890 365 za pozive iz inozemstva, ili dolaskom u poslovnicu Banke.

Ujedno, sugerira se postavljanje dodatnih mjera zaštite pristupa mobilnim uređajima na kojima je instalirana mobilna aplikacija Banke npr. povjerljivom lozinkom, tajnim PIN-om, različitim od PIN-a postavljenog za prijavu u mobilnu aplikaciju, ili jednostavnim uzorkom.

Sigurno korištenje internetskog bankarstva

HPB d.d. se kontinuirano brine o sigurnosti rada putem internetskog bankarstva primjenom najsuvremenijih tehnologija zaštite, a ujedno provodi preventivne mjere kojima se želi zaštititi svaki element usluge i tako osigurati maksimalnu zaštitu od zloupotrebe.

U cilju pravilnog i sigurnog korištenja internetskim bankarstvom, i kako biste dodatno pridonijeli sigurnosti, molimo vas za pojačan oprez kod primjene usluge mobilnog tokena za autentifikaciju i autorizaciju. 

Ujedno, sugerira se postavljanje dodatnih mjera zaštite pristupa mobilnim uređajima na kojima je instalirana mobilna aplikacija Banke npr. povjerljivom lozinkom, tajnim PIN-om, različitim od PIN-a postavljenog za prijavu u mobilnu aplikaciju, ili jednostavnim uzorkom.

Čuvajte svoj PIN - tajni broj koji služi samo vama za potvrdu vašeg identiteta i nemojte ga otkrivati ili učiniti dostupnim drugim osobama.
U slučaju gubitka ili krađe vašeg mobilnog uređaja, koji koristite za prijavu na internetsko bankarstvo pomoću mobilnog token, potrebno je bez odgode obavijestiti Banku.
Usluzi internetskog bankarstva, u slučaju IB@Nova usluge, pristupate svojim korisničkim imenom te jednokratnom zaporkom koju generira vaš mobilni ili Gemalto token , odnosno, u slučaju MINT@Nova usluge, pristupate svojim korisničkim imenom i korištenjem mobilne aplikacije na vašem mobilnom uređaju.
Napominjemo da vas djelatnici Banke nikada neće tražiti odavanje povjerljivih podataka kao što su korisničko ime, PIN ili jednokratna zaporka, stoga ih nikad nemojte davati trećim osobama putem telefona, e-maila ili na neki drugi način.

U slučaju da posumnjate na neovlašteni pristup vašem internetskom bankarstvu ili zloupotrebu vaših podataka, ili posumnjate da je vaše računalo zaraženo zlonamjernim računalnim programom, odmah obustavite rad na računalu te promptno prijavite slučaj na hpb@hpb.hr ili putem telefona 0800 472 472, odnosno na +385 1 4890 365  za pozive iz inozemstva te u poslovnici Banke. 

Vašu će dojavu Banka uzeti u obradu te radi zaštite vaših podataka privremeno onemogućiti korištenje usluge internetskog bankarstva.